Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Refinance Rumah  Selesai & Satukan Hutang

Objektif ini juga dikenali sebagai Debt Consolidation. Ini bermaksud semua hutang seperti kad kredit, pinjaman peribadi, pinjaman kereta dan pinjaman lain akan diselesaikan dan disatukan menjadi 1 hutang sahaja. Ini bermakna selepas lakukan refinance, anda hanya perlu membayar satu hutang sahaja iaitu pembiayaan rumah.


Masalah biasa yang dihadapi bagi setiap orang mempunyai beberapa hutang dari beberapa bank. Hutang kad kredit (ada yang lebih dari 1 kad), personal loan, pinjaman koperasi dan macam-macam lagi. Lebih malang seperti hutang kad kredit, kadar interest tinggi dan bayaran minimum tidak menguntungkan diri sendiri. Dan hujung bulan habis duit gaji digunakan membayar hutang yang sampai ke paras hidung.

Alternatif bagi masalah ini, anda boleh membuat refinance rumah bagi selesaikan semua hutang. Terutamanya yang mempunyai kadar interest tinggi. Setiap hujung bulan hati lebih tenang kerana menbayar kepada 1 bank sahaja. Ini dapat menjimatkan wang anda dalam tempoh jangkamasa panjang, meningkatkan simpanan dan aliran tunai menjadi lebih baik.

Konsultasi Percuma
Perlukan Nasihat Runding Kewangan Hartanah
Insuran Takaful, Medikal Kad
Sila Hubungi Nasri 019 370 2629